صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

هو اول و الآخر

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ب.ظ

 آدمای خیلی نزدیک به تو، گاهی، حتی اگر خیلی خیر تو رو هم بخوان، به اندازه ی منطق و بینش و فهم و شعور خودشون، خیرت رو خواهند خواست. نه بیشتر. پس ممکنه اونچه برای تو خیر می پندارند حتی، شری بشه برای تو. و اونچه برای تو از محبت تدبیر می کنند بلایی بشه برای امتحان تو. اون حسودا هم که تکلیفشون روشنه، حتی اگر تو نشناسیشون، و تکلیف تو در بدو امر باهاشون روشن نباشه. دیر یا زود کسی که یک عمر توی جلد دوست با تو معاشرت می کنه. و تو هیچوقت ظن بد جنسی و کمان حسودی و خیر ناخواهی بهش نمی بری، چون خودت اهل مکر و آزار دیگران نبودی، زهرحسادتش رو توی وجودت می ریزه و می فهمی که زیر این جلد دوستانه چه بد خواهی قرار داشته.

دلگرمی آدم به اینه که هیچ اثری از هیچ موثری بی اذن الله نیست. و ما تسقط من ورقه الّا باذن الله. این ها هم مامورن، مامور امتحان کردن ما. بعضا ماموریت خودشون رو اما نمی دونن. به قدر وسع فهم و تلاششون برای فهم مورد محاسبه قرار خواهند گرفت، چون اختیار هم دارند!
پس دلخوری از آدم ها بعد از یه مدت دیگه خیلی رنگ و لعابی برای تو نخواهد داشت. فقط بین آدم ها حس بی پناهی محض می کنی. حس می کنی اینا هیچکدومشون نمی تونن اونطوری که تو نیاز داری، و انتظار داری، باشن. بعدشم عمیق تر از همیشه می فهمی یار اول و آخر خداست. بقیه روابط بازی بازیه. البته! وظیفه داری خوب بازی کنی. پس نه خیلی بسوز، نه خیلی مشعوف شو. که احوال هرکسی به غیر از خدا قبض و بسط داره، و دل بستن و وابستگی و توقع و انتظار داشتن به/از هر کسی به غیر از خدا تو رو آشفته می کنه...

+ البته شکی در این نیست که برای رسیدن به بام بلند نردبانی لازمه و نردبان رسیدن به بام بلند بندگی خدا، اولیاءالله هستند. می خوام بگم هرچی یه نفر به خدا نزدیک تر باشه، بیشتر رنگ و بوی خدا رو می گیره، و هرچی بیشتر رنگ خدا رو بگیره، و خدایی تر باشه، قابل اعتمادتر می شه و می تونی روشون حسابکنی اولیای خدا رو...

++ ان شاءالله اینم یادم نمی ره که من هم برای دیگران یک دیگری هستم. ممکنه زمینه ی امتحانشون بشه رفتار و تدابیر من. پس اعوذبالله من کل شر و من کل اثم و من کل بلیه...

+





  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۲۴)

  • محمد حسن
  • البته هستند کسانی که ...
    پاسخ:
    کسانی که چی؟
    اولیاء الله؟
    یا منظور محبوبه؟
    چه خوب گفتی که آدم‌ها به اندازه فهم‌شون خیر و صلاح کسی رو میخوان! با تمام وجود حرف‌هات رو حس کردم...
    پاسخ:
    لطف داری
    اینم یه زمینه ی امتحانه ...
    حتی ما در قبال سایرین همینطوریم...
  • برف دونه
  • این:
    «عمیق تر از همیشه می فهمی یار اول و آخر خداست. بقیه روابط بازی بازیه. البته! وظیفه داری خوب بازی کنی. پس نه خیلی بسوز، نه خیلی مشعوف شو. که احوال هرکسی به غیر از خدا قبض و بسط داره، و دل بستن و وابستگی و توقع و انتظار داشتن به/از هر کسی به غیر از خدا تو رو آشفته می کنه...»
    دقیقا این... میدونی این چه مقامیه؟! میدونی چقدددددددر فاصله ست بین حرفش تا عملش؟! میدونی..؟!

    کار هر کس نیست!
    به خدا کار هر کس نیست...

    :( :( :(
    پاسخ:
     آری...
  • .. مَروه ..
  • الان فقط میتونم در یک سکوت عمیق فروببرم.

    پاسخ:
    :)
    در بحر فکر افتاده ای
  • خانم الف
  • و ما تسقط من ورقه الا باذن الله
    چه آرامشی داشت این آیه :)
    پاسخ:
    آره
    الحمدلله
  • المستغاث بک یا صاحب الزمان
  • سلام
    این چند خطی که نوشتی این بالا مهم ترین مفهوم دنیا و تعامل با آدم هاست
    کاش میشد به زور همه بخونن این پستت رو
    پاسخ:
    سلام خواهرجونم

    ان شاءالله خدا به راه خودش هدایتمون کنه...
  • ذریة آدم
  • سلام

    عادت کنیم که دلبستگی هایمان جهت مناسب داشته باشد.

    تشکر بابت این فکر و اندیشه.



    پاسخ:
    سلام و رحمت خدابرشما

    بله درست می فرمایید

    خوش آمدید
    سلام و درود فراوان
    تحلیلت عااالی بود آبجی:***
    اان شاء الله ثابت قدم باشی:)
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر خواهر گل ما:)
    خوش آمدی خواهر
    نظر لطف افکنده ای به سطور
    ان شاءالله به دعای خوبان، شما نیز هم:)
    ممنون
  • بُتِ بزرگ
  • +

    حافظ می فرماید:

    دلا به رنج حسودان مرنج واثق باش

    که بد به خاطر امــیدوار مـــــا نرسد

    پاسخ:
    رحمت خدا بر حافظ و شما
    اعوذ بالله من نفسی
    پاسخ:
    الهی و ربی من لی غیرک
    :)
    خیلی خوب

  • مــ. مشرقی
  •  فقط خدا خیر خواه ادمه و خیر ما رو بهتر میدونه.
    وصل شدن به خوده خیر بهتر از دست درازی به اونایی که هنوز خیر خودشونم نمیدونن!
    پاسخ:
    حق می فرمایید...
    :)
  • پاک باخته
  • منظورت از دوست خوب منم؟
    پاسخ:

    چرا که نه!
    شایدم یه روز شما مخاطب قرار گرفتی!
    الله اعلم:)
  • پاک باخته
  • مطمئنا الان هم من مخاطب قرار گرفتم
    والا

    مردم چه اعتماد به نفسی دارن
    کی بود 
    کی بود
    من نبودم
    پاسخ:
    :)
  • عطار کوچولو
  • واقعا انقدر خوبه حرفی نمیمونه.

    "حتی اگر خیلی خیر تو رو هم بخوان، به اندازه ی منطق و بینش و فهم و شعور خودشون، خیرت رو خواهند خواست. نه بیشتر."
    .
    "ان شاءالله اینم یادم نمی ره که من هم برای دیگران یک دیگری هستم."

    حق!
    پاسخ:
    حق...
  • مارال رئیسی
  • سلام به روز کردم خوشحال میشم سر بزنید و نظر بدید


    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • امید که بتوانیم ...... !

    پاسخ:
    راهی نیست..
    +
    سلام
    خداوند به نیت انسان ها کار دارد .
    خیلی ها هدفشان خیر است ولی شر می شود ، خداوند برای او گناه نمی نویسد . بعضی دیگر هدفشان شر است اما خیر می شود و خداوند برای آنها حسنه نمی نویسد .
    سعی کنیم برای خدا گام برداریم
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا برشما

    خدا به همه ی ما توفیق بدهد که برای او گام هایی درست با حداکثر بهره وری برداریم


    سلام
    خوبی بانو؟
    آره واقعا کاملا اینو خودم درک کردم (مطلبی که تو باکس گذاشتی ...) اتفاقا خدا دقیقا دست میذاره رو چیزایی که حساسیت بیشتری داری ... !!!
    ان شا الله مشکلت هم حل شه (اولیا الله ...)
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا برشما

    ممنونم خواهرگلم
    الحمدلله
    :)

    اوهوم، خدا می خوان حسابی امتحانمون کنن...

    ممنونم، آمین، شما هم عاقبت بخیر و سلامت باشید ان شاءالله
    سلام
    این قسمت دنبال کنندگان رو فعال کنید بد نیست...تا بفهمیم کی پست جدید زدید
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما

    چجوری اینکارو کنم؟
    سلام
    واقعا ممنونم.
    چه قدر به این نکات عمیق نیاز داریم برای خوب زندگی کردن و خوب بندگی کردن...
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا برشما

    خوش آمدی خواهرجان:)


  • عارف ـــــ
  • چه پست خوبی بود
    ممنون
    الحمدلله با این نگاه رشد کردم
    پاسخ:
    نظر لطف افکنده اید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">