صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

علوم (انسان)ی-از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۴ ب.ظ

این عرصه برای اصلاح شدن و اصلاح کردن غلط هایی که به سر جامعه و فرهنگ و جهان بینی ملت آوردن، به ورود افراد تیزهوشه متعهده با همت بلند نیاز داره.

دردم بیشتر شده از بعد ورودم به این وادی.

قبلا که مهندسی می خوندم، دنیام ریاضیات بود و هرچیزی که ماهیت صددرصد اثبات شده و منظم و منطقی و حساب شده داشت. محال بود سر حل یه مسأله ی الکترونیک بین من و اون هم کلاسی ای که به فلان دین یامذهب یا گرایش سیاسی متعلقه، دعوا پیش بیاد.

اونقدر خوب و سربه راه بودن درسها که دوتا آدم از دووادی اعتقادی و نگرشی متفاوت در مواجهه با مسائلش دربرابرهم موضع موافق داشتند...

اما امان از اون روزی که گول مالیدن سر همه مون تیزهوشان و زرنگ هامون رو فرستادن دکتر مهندس بشن و عرصه ی علوم انسانی افتاد دست عده ای که همت یا هوش و دغدغه ی کمتری داشتن که بشن تحت تعلیم و فرمان باهوشای باتدبیر بالادستی. تا دمار از روزگار فرهنگ دربیارن.

اساتید و افرادی در بعضی دانشگاه های شاخص و در بعضی جاهای شاخص بعضی کرسی های شاخص رو بدست گرفتن که اگر به حال خودشون گذاشته بشن به فنا میروند بسیاری از ارزشها و استحاله تر از اینی که شدن می شن و دیگه تا همینجاشم دردناکه دیگه، نه؟

برای پایان نامه باید از موضوعاتی برگزینید که گربه شاختون نزنه😂

البته خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است...


  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۱۹)

  • شبنم بیقرار
  • علوم انسانی که خعلی شیر توو شیره!!!
    پاسخ:
    متاسفانه الاغ تو الاغه
    شیر کجا بود خواهر😂

    جدای از شوخی، اوضاع واقعا نگران کننده ست. به نظر من واجب کفاییه بر متعهدان باهوش حضور در این عرصه
  • شبنم بیقرار
  • منظورت منم؟!
    پاسخ:
    اون انسانی که میگم نیازه بیاد توی علوم انسانی؟
    چراکه نه
    شما بیا
    به فتوای من واجب کفاییه دیگه
    😁

    اگر منظورت نظر قبلیه
    نهههههه
    قصد جسارت نداشتم

    از بی هنران شعله ادارک مجویید...
    پاسخ:
    ره زکه جویم؟
    چه کنم؟
    چون باشم؟
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • واقعا این علوم حیوانی داغونه.کچل شدیم رفت.
    پاسخ:
    شمام توی این وادی هستی؟
    فکر می کردم کشاورزی باشید:!

    باید سرزمین کچل شده را با کاشت موهای مرتب احیا کنیم:))
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اول قصدم فقط بود وبلاگ بچه هارو سربزنم ببینم در چه حالن
    هرکدوم ک بروز بود بخدا قوت میگرفت اخمم کم کم باز میشد

    بعد کامنتها رو خوندم دلم نیومد متنتو نخونم
    :)
    پاسخ:
    هم خوش آمدی
    هم مشعشع کردی پست رو با مطالعه کردن😁
  • شبنم بیقرار
  • همون انسان متعهد باهوش رو پرسیدم.
    :)

    میدونم همه منتظر منن ولی اگر با این توان محدود برم سراغ کاری دخترم مادر درست درمون نمیبنه گناه داره...حالا سه سال دیگه! :)
    پاسخ:
    :))

    خیلی ها رو می شناسم دارن بچه می رن به جنگ این جریان
    دخترک هم گام با مادر در جنگ وارد می شود:)))

    خلاصه بعد سه سال یادتون نره دنیا منتظر ورود شماست
    منم مطالعه کردم مشعشع تر نشد؟ 
    چه خوشحالم برای هر کدوم از دوستان خاموشم پیام گذاشتم هم سریع جواب داد(فکر نمی کردم اصصصصصصصلا حالا حالاها جواب بدین) هم پست گذاشت:) 
    سلام ع.جان خوبی؟ 
    چه بده آدم باشه تو بحر و بفهمه و امیدوارم بتونید کاری انجام بدید...
    پاسخ:
    سلام ن جان😑
    خوب الحمدلله
    شما خوبی ؟
    ادب نمودیم جواب دادیم خواهر😁
    بله بر تشعشعات متن افزود مطالعه ی شما نیز هم...

    دعا بفرمایید
  • سائلِ معنا
  • سلام علیکم

    این عذابی که شما الان میکشی برای من از سال 88 شروع شد...
    البته الان عذابم از سال 88 عمیق تره اما خب آخ و واخم هم کمتر شده...

    بیشتر به فکر چاره و اقدام هستیم...
    و البته که خوش بین هستیم... ان الباطل کان زهوقا...

    یه مسئله ای رو باید در نظر داشت و اون اینه که هدف سفرا و اولیای الهی برای ارتقاء ناس هست... و اقامه قسط در جامعه قرار هست به واسطه اونها برقرار بشه...

    مشکل فقط تئوری پردازی های غلط در دانشگاه نیست...
    بلکه مشکل عدم ارتباط تئوری های درست با کف جامعه هم هست...
    چقدر از مردم جامعه دغدغه دین و اقامه ی قسط دارن؟
    چرا ندارن؟... در حالی که ما علما و سخنرانهای در صراط حق کم نداریم... فعال هم هستن؟
    حلقه ی مفقوده کجاست؟
    پاسخ:
    الآن که با این وادی کاملا درگیر شدم دارم با مشکلات این عرصه عمیق تر از قبل مواجه میشم. محیط دانشگاه توی این وادی کاملا غرب زده ست. مخصوصا این رشته هایی که من الآن باهاشون در تماسم.
    دست بر قضا عده ای از اساتید اطراف ما از مهره های به برنامه چیده شده هستند.
    کاش از تجربیاتی که با ورود به این عرصه کسب کردید بنویسید توی وبلاگتون بیشتر،، تا راه آزموده شده ی شما رو هم به تجربه خود بیافزاییم
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • بله، در مقطع کارشناسی مهندس اصلاح نباتات شدیم^_^ اما حالا زدیم تو خط علوم حیوانی.
    پاسخ:
    تقبل الله ان شاءالله هر جفت عبادات تحصیلی شما:))


  • سائلِ معنا
  • میشه بدونم رشته تحصیلی تون چیه؟
    میخوام بدونم چالش های پیش روی شما چیه...
    نمی خوام چالش ها رو از زبون خودتون بشنوم... خیلی از چالش ها رو میدونم... منتها میخوام بدونم رشته تون چیه؟

    پاسخ:
    مطالعات زنان می خونم

    رشته ای که هم با حقوق خانواده و هم با جامعه شناسی و روانشناسی پیوند داره...

  • شبنم بیقرار
  • مهره های با برنامه چیده شده رو من به عینه دیدم!
    وقتی هم اعتراض کنی خیللی سخت برخورد میشه!


    پاسخ:
    باید در عمل اعتراض کرد
    باید همت کرد یه کاری کرد
    اینا پشت هم دارن خودشونو محکم مینشونن روی کرسی هایی که ما غفلت کردیم از گرفتنش
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلامت باشید. از شما هم مقبول.من که بدجوری گرفتار شدم.رشته ام فلسفه ی علم هستش. خیلی عمیقتره این مشکلات در حوزه ی ما، چون گستردگیش زیاد تره و فلسفه هم که معرف حضور همه هست. جناب سائل بنده هم بسیار نیازمند هستم در این زمینه اگر لطف بفرمایید تجربه هایتان را در اختیارمان بگذارید.
    پاسخ:
    راجع به فلسفه مفصلاااا تحقیق کرده بودم
    راجع به جامعه شناسی و رشته های بسیار دیگه ای هم همینطور
    و حتی کتابهای برخی رو خوندم قبل از انتخاب رشته کارشناسی ارشد
    منتهی دنبال کاربرد این علوم در فرهنگ و جامعه بودم
    با تحقیق و مشورت های فراوان به این نتیجه رسیدم که الآن دارم می خونم...

    ان شاءالله که موفق باشی
  • سائلِ معنا
  • راستش وقتی سال 88 متوجه شدم نفوذ غرب گرایان در سلول سلول نظام آموزش عالی ما رخنه کرده...
    سعی کردم برم مبانی فکری ام رو قوی کنم... حتی نحله های فکری در طول تاریخ رو هم مورد بررسی قرار میدادم...

    متوجه خلاء های موجود در حوزه علمیه هم شدم.. ریشه ی این خلاء ها رو پیدا کردم و موانعی که موجود هست و اجازه نمیده این خلاء ها برطرف بشه...

    همه اینها تهدیدات یک نظام اسلامی بود و هست...
    من فوق لیسانس هم قبول شده بودم... اما نرفتم... اون زمان 89 فکر کردم راه بهتری وجود داره... بعدها میتونم وارد دانشگاه بشم... و سعی کردم از طرق دیگه (کتب علمای دین) مبانی ام رو قوی کنم..

    به نظرم جدای از فعالیت های فرهنگی مومنین عصر ما باید یک هیمنه ی علمی داشته باشن... و ابایی نداشته باشن این هیمنه رو به رخ دیگران بکشن...

    میگن با متکبر باید متکبرانه برخورد کرد...
    غرب گراها دچار توهمِ فخر و تکبر هستن... باید با هیمنه ی علمی مومنین روبرو بشن...
    با داد و فریاد خالی کاری از پیش نمیره... منظورم اینه که کافی نیست...
    پاسخ:
    با شما موافقم

    مبانی فکری تون رو با چه ارتیب مطالعاتی ای قوی کردید؟

    من فکر می کنم ورود به دانشگاه از این حیث مهمه که یک وجهه ی مقبول در کنار اون قابلیت مشروعی که داریم تلاش می کنیم کسب کنیم، بدست میاد
    و فرصت کارکردن به صورت جدی و با نفوذ به دستگاه های حکومتی رو بدست میده
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • من دنبال مبانی بودم، چون یه بحث جدی برای تحول علوم انسانی و بومی سازی همین بحث فلسفه علم هست همون مطلعید. ولی خب ناگزیر خطراتش هم بسیاره.یک بزرگواری به من پیشنهاد کردند سیر مطالعاتی پیشنهادی موسسه امام رو بخونم. که البته وقتم هنوز اجازه نداده. ممنون. سربلندی و موفقیت نصیب و روزی تون.
    پاسخ:

    تشکر:)

    «اما امان از اون روزی که گول مالیدن سر همه مون تیزهوشان و زرنگ هامون رو فرستادن دکتر مهندس بشن و عرصه ی علوم انسانی افتاد دست عده ای که همت یا هوش و دغدغه ی کمتری داشتن که بشن تحت تعلیم و فرمان باهوشای باتدبیر بالادستی»

    الآن یعنی همه ماهایی که علوم انسانی خوندیم همت یا هوش و دغدغه کمتری داریم دیگه؟!
    بهتر نیست یکم تو جمله‌بندی‌هاتون و استفاده از الفاظ بیشتر دقت کنید؟؟

    پاسخ:
    منظورم همه نبودن
    حق با شماست باید قید می کردم که هستن اونجا افراد باهوش هم...
    تا بوده همین بوده!!

    همین الانشم مادرها و پدرها دغدغه این رو دارن که بچه شون بهترین معلم ریاضی یا زبان رو داشته باشه اما به فرض مثال نمیگن آیا بچه من حتی بلده دو کلمه از قرآن رو حداقل روخونی کنه!
    درکش پیشکش...
    اون هم کتابی که کاتالوگ ماست و بدون اون سوخت میشیم!!
    دقیقا مثل گوشی سامسونگ که اگر با کاتالوگ ال جی روشن بشه می سوزه!
    ما هم داریم سوخت میشیم!!

    کتابی که بیشترین اثر رو برای انسان سازی داره اما فقط منحصر شده در ماه رمضان!!

    فهمِ قرآنم آرزوست...

    پاسخ:
    باید کار گنیم عمیقا
    بعد از بیان مشکل باید با جدیت راهکار درست و کارآمد در پیش گرفت
    سلام خواهر ...
    منم پارسال ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران رو قبول شدم (به انتخاب و تحقیق خودم)... چند وقتی هم سر کلاس ها رفتم اما بعد انصراف دادم ...!
    وقتی دیدم مجبورم مبانی، نظریات و چرندیاتی رو بخونم که بهشون نقد داشتم، حالم بدجور گرفته شد... حتی یادمه یکی از اساتیدمون میگفت : "جامعه شناسی رو دارن تو غرب جمع میکنن" ...اونوقت ما هنوز داریم اینجا به بچه های مردم تدریسش میکنیم متاسفانه ... و این جامعه شناسی غربی، مبنای بسیاری از مطالعات اجتماعی و ارتباطی هست ...!
    با خودم دیدم کلاس ها، اونطوری که خودم مطالعه دارم و تحقیق میکنم ، اثربخش نیست ...
    بدترش زمانیه که از یکی از دوستان طلبه خودم شنیدم که روانشناسی فروید رو میخونن تو حوزه ... آخه اینو کجای دلم بذارم ...!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله و برکاته

    خب راستش آدم برای مقابله با یه غلط ایدئولوژیک لازمه ائن غلطه رو بخونه بفهمه تا بتونه برجکش رو بزنه
    برای همین هم ما داریم خوندن مطالب فمنیستی شدید و غلیظ و همه جوره رو کنار حقوق و اسلام می خونیم تا خدا توفیق بده ان شاءالله مراحل بعدی...

    مستندشما که گفتید جامعه شناسی توی غرب داره برچیده میشه رو میخوام لطفا، شدیدا لازمه ممنون

    مساله اینه که ما باید بتونیم نقاب رو از چهره ی علوم انسانی غربی برداریم
    اینم تلاش فردی و آکادمیک(یرای مقبولیت) لازمه
    برای همین حضرت آقا روی این علوم تکیه دارند


    التماس دعا در این شبها
    سر بزنید
    پاسخ:
    بله...

    محتاج دعایم
    موضوع پایان نامه چی برداشتی؟
    پاسخ:
    هنوز انتخاب نکردم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">