صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

پیشنهاد های خوشمزه

دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۵۳ ب.ظ

سلام دوستان 

احتمالا براتون پیش اومده که گاهی فکر کردن به این سوال که چی بپزم، بعضا از خود فرایند آشپزی سخت تره:|، گاهی دوستان...

و خب بنظرم بهتره بعد اینهمه مدت بیام و یک بار برای همیشه پرونده ی این مساله رو ببندم. بر آن شده ام که طی یک ماه، چنادین مدل غذای مفید و سالم که با معده ی دردمند همسر گرامی شاخ به شاخ نشوند، را لیست کنم و مواد اولیه ای که تازه مصرف نیستن رو هم همون سر ماه تهیه کنم و مواد اولیه ی تازه مصرف رو روزانه تهیه کنم و بجای اینکه وقت زیادی صرف جواب سواله همیشگیه چی بپزم کنم، صرف پختن غذاهای مفید و سالم بکنم.

و حالا

ممنون میشم خوشمزه ترین غذاهایی که بلد هستید رو (با دستور پخت ترجیحا) به من معرفی کنید.

دنبال یه لیست پنجاه، شصت تایی غذای مفید و خوب(غیر فست فودی) هستم که یه برنامه غذایی خوب باهاش بسازم...

سپاس از همراهی شما پیشاپیش

  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۱۰)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • مرغ آجیلی

    مرغ هر چی دوست داشتید (من عمدتا برای دو وعده مون یه ران و یه سینه برمیدام)
    قیسی یه کاسه ماست خوری (در حد ده تا پر کوچک هم باشه کافیه)
    کشمش سبز یا سیاه (یه مقدار بیشتر از کاسه ماست خوری)
    رب انار  2یا 4ق.غ(بسته به ترشی)
    تمر هندی  2ق.غ
    زردچوبه
    زعفران
    دارچین
    پیاز  یک عدد بزرگ
    سیر یک حبه
    زرشک  یک مشت
    گردوی خرد شده  یه کاسه ماست خوری 

    مرغ رو میگذاریم با آب+ دارچین+ سیر له شده+پیاز حلقه شده بپزه(با شلعه ی زیاد که سریع آماده بشه)
    بعد از این که تقریبا مرغ پخت، آب و موادی که باهاش ریخته بودیم و دور میریزیم. مرغ و میشوریم و خرد می کنیم. (میشه استخوان هاش و گرفت. میشه هم نگرفت.) برای این که خوب مزه دار بشه باید به تکه های متوسط یا کوچک تقسیمش کنیم. 
    قیسی ها رو میخیسانیم. همین طور زرشک ها رو
    تمر هندی ها رو هم با مقدار کمی آب جوش رقیق میکنیم و هسته شو میگیریم
    توی تابه روغن و داغ میکنیم، یه بخشی از پیازی که اول داشتیم و نگینی خرد میکنیم و میگذاریم آب بشه البته نه خیلی زیاد. گردو و کشمش و قیسی رو بهش اضافه می کنیم. زردچوبه و دارچین رو هم میریزیم. یه کم که تفت خرد زرشک و اضافه می کنیم. تفتش میدیم. بعدم نصفی از اون تمر هندی آب زده رو میریزیم و دو قاشق رب انار و هم میزنیم. باید در تابه رو بزاریم و صبر کنیم با شلعه ی کم گردوها روغن بندازن.بعد زیرش و خاموش می کنیم.

    حالا مرغ ها رو توی یه ظرف با روغن سرخ می کنیم. بقیه تمر هندی آب زده و دو قاشق رب انار رو هم بهش اضافه می کنیم. زعفرون آب کرده و رنگ انداخته ای که از قبل آماده کردیم و بهش اضافه می کنیم. هم می زنیم و در ظرف و میزاریم تا با یه مقداری آب جوش که بهش اضافه می کنیم بپزه و بی آب بشه. 
    وقتی پخت اون آجیلی که آماده کریم و میریزیم کنارش و در حد یه هم زدن تفتشون میدیم باهم. 
    :) آماده خوردنه 
    پاسخ:
    خیلی ممنووووون
    خوشمزه بود توضیحاتش😋

    بازم از این دست خوشمزه جات داشتی دریغ مدار خواهر
    ان شاءالله با لیستی که تهیه می شود، ما هم از بوی خوش غذاهای رنگارنگ این جا لذت ببریم...
    پاسخ:
    شما هم کمک کنید از بین غذاهای خوبی که همسرتون تهیه میکنه
    درحد اسم غذا هم کفتیت میکنه
    سلام

    این سه تا لینک به شما کمک میکنه

    http://womanart-2.blogfa.com/post/896
    http://womanart-2.blogfa.com/post/819
    http://womanart-2.blogfa.com/post/66

    چندتا تا غذا هم که خودم دوست دارم

    یکی خورشت سیب که دستور تهیه اش شبیه خورش «به» هست
    یکی هم خورشت گوجه سبز که بهار سال آینده درست کنید ان شاء الله. دستور تهیه اش شبیه خورش کرفس هست با نعنا جعفری

    دو سه روش هم برای پخت مرغ و گوشت

    مرغ و آلو که پیازداغ می کنیم، آلو اضافه می کنیم و رب. میشه هویج هم اضافه کرد.
    به شکل خوراک با نان یا برنج میشه استفاده کرد

    مرغ با رب انار یا مرغ با رب انار و آلو. خیلی خوش مزه میشه
    مرغ با رب نارنج یا آب نارنج که آبش جذب مرغ بشه (با رب نارنج بهتره چون با آب نارنج کمی تلخ میشه)
    مرغ با انار ترش. اگر انار خریدید و ترش بود برای مرغ استفاده کنید. میشه رب انار هم زد

    یکی دیگه هم یه نوع روش پخت چلو گوشت. گوشتش رو با رب گوجه و ترخون بپزید. خوش طعم میشه

    و خوراک لوبیا که که خودم دوست دارم
    پیاز داغ کنید. بعد مخلوط هویج حبه شده، لوبیا سبز خرد شده، گوشت قیمه ای، رو همراه با آب بگذارید بپزه و در مرحله آخر رب اضافه کنید.
    سیب زمینی مکعبی هم سرخ کنید و موقع میل کردن روی غذا اضافه کنید.


    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    ممنون😍
    خواهش میکنم
    توی خوراک لوبیا یه چیزی رو جا انداختم
    ما نخود سبز هم میریزیم داخلش
    پاسخ:
    ممنون خواهر جان
    سلام
    یعنی چیز جدید میخواین یاد بگیرین؟ یا همفکری و ایده میخواین برای تهیه فهرست؟
    پاسخ:
    سلام خواهر جان
    هردوش 
    مثلا من کئفته تبریزی رو میشناسم ولی خوب بلد نیستم درستش کنم
    کسی که خوب استادش شده راهنمایی کنه
    یا مرا اجیلی بلد نبودم بهم گفتن دوستان
    یا...
    بنده هم اوایل ازدواج همین مشکل را داشتم
    با تهیه یک لیست مشکل برای همیشه حل شد :)

    تا کی بشینم تایپ کنم؟
    خیلی زیاده...
    با سرچ و سر زدن به سایت های آشپزی خیلی راحت به نتیجه می رسید.

    کوفته تبریزی را خوب بلدم. خیلی هم خوشمزه و مقوی ست.
    ان شالله سر فرصت دستورش را میذارم براتون.
    فقط اگه یادم رفت یادآوری کنید.
    پاسخ:
    همچینم اولاش نیست😁
    چندسالی هست که داریم گهی پرانرژی و گهی بی شور آشپزی میکنیم
    حالا به فکر لیست افتادم
    دیر نباشه ان شاءالله

    ممنونم
    اینو اتفاقا من مشکل دارم
    تخصصی در آشپزی ندارم :D
    پاسخ:
    در خوردن چطور؟
    :|
    اسم غذا که بلدین دیگه😃
  • پیـــچـ ـک
  • کوفته تبریزی رمزش ورز دادن زیاده. و گوشت گوسفندی خوب.
    بعد از ورز دادن هم یه دو ساعتی بذار توی یخچال(مثل کباب کوبیده) تا خودشو بگیره. 
    بعدشم وقتی آبش میجوشه بریزش توی آب ولی زیاد قل قزنه. اصطلاحا قل سوزنی...اینا رو توی سایتا نوشته.
    توی آبش حتما سرکه بریز یکم.
    پاسخ:
    ئمی دونم چه سریه من همیشه خراب میکنم
    زیاد قل بزنه با نزنه؟
  • پیـــچـ ـک
  • یعنی وا میره؟
    پاسخ:
    آره متاسفانه
    آبرو بر میشه
  • پیـــچـ ـک
  • خب چند تا تخم مرغ بزن توش کاری نداره که...
    بعد توی آبشم آبشم آبغوره یا سرکه بریز. عمرا اگه وا بره.
    پاسخ:
    امتحان میکنم ان شاءالله
    ممنون رفیق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">