صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

دارم امید عاطفتی از جناب دوست

سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۱۷ ق.ظ

سالی که من کنکور دادم همه اسباب پزشک شدن رو داشتم جز علاقه، از طرفی اصلا تجربی نبودم، بخاطر عدم علاقه، با رتبه خیره کننده مهندس شدم، مهدنسی باکلاس در جای خاص، ولی پزشکی نبود از دید همه...

بعدها هم و قبل ترش حتی، انتخاب هام همه با عقل عمومی جور در نمیومد

حتی الآن

اون.رتبه ها، اون موقعیت های تحصیلی و شغلی

همه و همه کناری رفته، منم و روزهای تکراری، با هدفی غیر طابق با عقل عمومی، با موانعی بزرگتر از حد تصورم، موانعی از جنس حود ابزارهای لازم برای پیروزی حتی!

  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۱۱)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • الان چه حسی دارید توی این برهه و این موقعیت?

    پاسخ:
    گاهی حس می کنم یه جاهایی زیادی آرمانگرا بودم
    یه عاااالمه جاهم زیادی ساده دلی کردم


    حس عدم باور به اینکه خدا بذاره بشکنم،،،

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

     

    هم میهن ارجمند! درود فراوان!

     با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

    "وب بر شاخسار سخن "

    هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

    خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

     

    آدرس ها:

     

    http://payam-ghanoun.ir/

    http://payam-chanoun.blogfa.com/

     

    [گل]

     

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

  • (سلمان مهدوی)
  • سلام دوست عزیز
    اینجوری فکر کنید ک ایجاب زمانه است.
    هر زمانی، اقتضائات خاص خودش رو داره.
    مخصوصا الان ک داریم ب یک سمت خاصی پیش می ریم.

    درک این ویژگی بزرگ کار هر کسی نیست. فقط کار اونهاست ک در جریانند و هیچوقت اجازه ندادند زندگیشون ب رکود کشیده بشه.

    سعی کنید اسیر پوچیهای موجود این زمانه نشید.
    مطمئنا قابلیتهای شما فراتر از این حد و بندی هست ک حتی خودتون شناختید.
    سدهای مانع رو برطرف کنید و اوج بگیرید بگذارید خود درونتون شکوفا بشه.
    خود حقیقی تون رو ب ظهور برسونید. تعجیل کنید. زمان زیادی نمونده...
    پاسخ:
    سلام علیکم

    چه جالب...
    بله باید بار رو بست چون زوده که بگن پاشو باید برگردی...
    برعکس شما، من زمان کنکور میخواستم پزشک بشم اما نشد!
    اما به طرز عجیبی الان حسرت پزشک نشدن، رو دلم نمونده و پیش خودم میگم خدایا؛ خدا خیرت بده که اون موقع اسبابش فراهم نشد!

    پاسخ:
    رو دل منم نمونده حسرت 
    یعنی از اولشم اعتنایی بهش نداشته دلم
    منتهی اطرافیان اینو ازم توقع داشتن و اینی که انتخاب کردم رو دارای مرتبه ای نمی دونند:|
    بله واقعا و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم...
    ان شالله در ادامه مسیر موفق باشید

    گذشته رو فقط باید درس گرفت و دیگر هیچ...
    پاسخ:
    انتخابای غلطی نکردم
    مثلا آیا پزشک نشدن غلطه؟
    آیا نرفتن سر شغل رسمی که آزمون دادی قبول شدی غلطه؟
    یا.. 
    ولی در کل بله، باید درس بگیرم...
    مهندس از شریف؟!
    پاسخ:
    نه:)
    امیرکبیر؟!
    پاسخ:
    بگم کجا یعنی؟😯
    الآن دیگه مهندس نیستم ها
    رفتم توی حقوق و جامعه شناسی و ابن صحبتا:))
    همه این ذهنیت های اطرافیان ساخته ی نظام آموزشی غلطه که همه حتما باید دکتر مهندس باشند یا کار رسمی
    این وسط علاقه کیلویی چند؟؟؟
    پاسخ:
    بله
    از نظر دید مادی حق هم دارن ها
    بخاطر همین چیدمان غلط از بالاتا پایین هم هست


    ولی خب با اتلاف وقت و انرژی زیاد من رفتم سمت علاقه، ولی هیچ راهی بدون سختی نیست
    تهران؟!
    علم و صنعت هم که باکلاس نیست :(
    آره، کجا پس؟!
    پاسخ:
    :|
    آخی علم و صنعت و دوست ندارین؟
    :(
    تمام میشه زود ان شاءالله ارشد برید شریف👌😁
    می‌گویند اگر به آنچه دوست داشتی نرسیدی (مجبوری) آنچه داری را دوست بداری! البته ۴ سال پیش اینطور فکر می‌کردم، الآن راضی‌ام:)
    پس شما هم علموصی بودین!
    پاسخ:
    الحمدلله
    همین راضی بودن خودش کلی شعور میخواد و آرامش در پی داره

  • شنگول العلما
  • سلام 
    اگر بین خودم و خدامو اصلاح کنم. 
    خدا خودش بین من و مردم رو اصلاح می کنه. ^_^ 
    پاسخ:
    سلام و رحمت


    با مردم مشکل نبود آخه

    ولی شایدم همین کارو بکنم باید...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">