صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

کنکور و مرگ

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۵ ق.ظ

یادم میاد که سیطره ی یاد کنکور کارشناسی به حدی بر همه ابعاد زندگی ام بالاگرفته بود، که بیشتر از اینکه برای آمادگی مرگ چیزی پیش بفرستم، برای آمادگی کنکور چیز پیش می فرستادم.

و موفق هم شدم

اگرچه توقع بیشتری می رفت از اون من، ولی خب از سابقون کنکور بودم.

نمی دونم چرا واقعیت یقینی ای همچون مرگ به اندازه ی کنکور کارشناسی برام شهودی نشده!

چرا نمیشینم ورق ورق حقایق رو بخونم و از سردذگمی دربیام؟

چرا برای اون واقعه ی عظیم حقایق و تقوا رو در لوح جانم ثبت نمی کنم؟

چرا !

 

  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۳)

سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک سه طرفه مطابق با آخرین استاندارهای گوگل  هستید خوشحال میشم با سایت لینکدونی تبادل لینک داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا خواهد کرد.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید

پاسخ:
سلام
متاسفم

به خاطر این نیست که واقعا به دنیای بعد مرگ یقین نداریم? 

که تهش ترسوندنمون هست که باعث میشه بهش فکر کنیم 

که احدالناسی از میلیاردها آدمی که مردند برنگشته که بگه دنیای بعد مرگ واقعیت داره? 

واقعا اگه واقعیت داره چرا یکی برنگشته 

تهش داستان اصحلب کهف و عزیر (درست نیگم?) که با الاغش مردند و زنده شدن 

اما دنیای بعد مرگ رو چطور یقین کنیم انصافا? 

من از بچگی یه چیز تو ذهنمه که می گفت اگر حرف پیامبر درست باشه و گوش نداده باشبم به وعید هاش و انذارهاش، جزو زیانکارانیم 

اما اگه واقعا چیزی بعد دنیا نباشه چیزی را از دست ندادیم 

(اینو به عنوان مضمونی از یک آیه توی ذهنم دارم) 

خوب، فکر کن این ته کشش به سمت خدا و آخرت هست 

ترس از قیامت و جهنم 

پاسخ:
اصلا حکمت خدا اقتضا می‌کنه که وجود داشته باشه
دنیا و زندگی دنیایی نیاز به اییینهمه توانایی عقلی و قلبی آدمی نداشت، اگر سرای دگری نبود
مثلا طفل در رحم مادر چشم داره، در صورتیکه توی آب محیط هست و نیازی به چشم نداره، پس چشم داشتن او برای عالمی دیگر بعد از عالم رحم هست.


بحث من غفلت خودمه
اینکه چرا اینهمه گیر افتادم توی سطوح حداقلی زندگی
به خودم نهیب زدم توی این مطلب

التماس دعا 

 

برای ما هم خدا این نهیب ها رو روزی کنه ان شا الله

و طی طریق با یقین و ایمان و توکل 

 

پاسخ:
محتاج دعایم رفیق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">