صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

ازدواج

چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ق.ظ


آیا این لیاقت ما در مقطع ازدواج هست که دست ما رو در دست شخصی متناسب با اون لیاقت قرار خواهد داد یا اینکه خداوند لیاقت آینده ی ما و فرزندانی که لازمه از وصلت ما به وجود بیایند رو هم در نظر میگیره؟

آیا اختیار ما، اختیارکی در طول اختیار خدای حکیم و البته رحیم و البته تر کریم و غفور و تواب هست، که جنبه ی نمادین در انتخاب همسرمون داره و تنها عاملی از هزااااران عامل موثر در تحقق تقدیر ازدواج ماست؟

یادمه استادی میگفت که اگر در مقطعی که اجل ازدواج داره فرامیرسه شما نمره و امتیازت پایین تر از اونی باشه که لیاقتته، یه همسر با همون نمره که داری گیرت میاد و یه عمر درگیر همونی! مثل کسی که هوش قبولی در دانشگاه برتر در شهر خودشون رو داره ولی در روز کنکور به اندازه ی لیاقتش آمادگی نداره و در یه دانشگاه داغون در یه شهر دور قبول میشه و دیگه مجبوره چهار سال تحمل کنه این رنج رو!

جای دیگه ای میگفت حتی کسانی که همسر خیلی نامناسب و داغونی می دونن همسری که روزیشون شده رو، اگر آنتن دیدشون رو یکم دست کاری کنن و تکون بدن روی موج درست قرار بگیره، می تونه از همون همسر و همون زندگی، بهشتی بسازه...

جای دیگه استاد دیگه ای میگفت شما فکر نکنید این فقط شمایید که دارید انتخاب می‌کنید، خدا خودش برحسب اون مسیر امتحان و ابتلا و موالید آینده از سلسه ارحام شما و... مقدر کرده که دست شما تو دست کی باشه، و انتخاب شما جنبه تشریفاتی داره و...

درست و کاملش چیه...
  • صحبتِ جانانه