صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

بیت المال دور همی

سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸ ب.ظ

مدتیه داریم چند مدل برنامه ریزی رو تلفیق میکنیم تا ان شاءالله به یک برنامه منسجم و همه جانبه برسیم برای زندگی، چندین بار ویرایش کردم و هربار نکات جدیدی دراومده، ریز و دقیق محاسبه کردم زمان ها رو و ... ولی هرررربار نکات جدیدتری درمیاد. 

اینکه این سیستم برنامه ریزس چیه و اینا مورد بحثم نیست. موضوع خروجی تا امروز این برنامه ست اول و موضوع دوم مقایسه با یه مادر دیگه که یه فاکتورهای شبیه من داره.

تا اینحا سفت و سخت و عمیق فهمیدم که وقتی برای هدر دادن پی هرکاری ندارم، و هم اینکه وقت رو برای رسالت های بی بدیلم اونقدرررررر باید غنیمت بدانم که واقعا زمانی برای کارمند بودن و اشتغال به مشاغل شغل گونه و استقلال مالی آور ندارم!

واقعا وقت نمی شه

من اگر بنا باشه از طفلی که کسی بیشتر و بهتر از من نمیتونه آروم ش کنه و پرورشش بده برسم، اگر بنا باشه نمره قبولی از زوجیت بگیرم، وقتی برای شاغل شدن ندارم.

موضوع دوم خانم مدیری هست که توی یه جایی که اسمشو نگم بهتره برای سلامت قلب مخاطبان، که فقط چندسال از من بزرگتره و یه طفل معصوم تقریبا اندازه طفل من داره و یه همسر و یه خونه زندگی و معلمم هست و یه جا دیگه اسمشم نگم به مسئولیت هایی داره و ... چطوری می رسه به همه کارا؟


بعد از دقت در همه ابعاد برنامه ریزی برام سوال شد که دقیقا چی میشه که اینطور میشه

واینکه چرا این خانم مدیر بخشی است که با بیت المال اداره میشه و بخاطر زایمان ایشون باید کار چندین ماه بخوابه و یه نفر محض رضای خدا بهش نگه بذار یکی که توانمندتر و بیکار تره بیاد؟

چون همسر مدیر کل اون اداره ست...

مردم مدهبی هم انواع بسیار متناقضی دارن

  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۴)

  • پیـــچـ ـک
  • یکم گنگ ننوشته بودی؟
    سلام

    ببین شاغل نبودن مادر هم موقتیه. وقتی بچه سه سال یا هفت سالش رو بگذرونه، میشه شغل درآمدزا هم داشت.
    و البته این که زن توی خونه هم بمونه استقلال مالی داره. این ذهنیت غلطه که مادر ی که خونه داره، استقلال مال نداره. 
    پاسخ:
    سلام
    بدون دقت و بدون ویرایش نوشتم
    اصلاح میکنم گنگی ها رو ان شاءالله



    منظورم شرایطی مثل الان منه
    من به مهدکودک اعتقاد ندارم و بچه در سن بچه ی من آغوش مادر لازم داره...
    وگرنه قبل تولدش من کار پژوهشی، توی خونه اغلب اوقات، انجام میدادم و بعد هم ان شاءالله انجام خواهم داد.
    منظورم از استقلال مالی درآمد مستقل بود
    که در کل هم  زن هرچقدر بیشتر بخواد نمره کامل از همسری و مادری بگیره، کمتر میتونه اشتغال داشته باشه به معنای کارمندی و...

     گاهی از مذهبی ها بیشتر باید ترسید!

    پاسخ:
    دیدن مذهبی هایی که شبکه ای چنبره زدن روی کرسی های مدیریت و سبک زندگی هاشون منو به فکر فرو می بره عمیقا
  • پیـــچـ ـک
  • شرایط تو شرایط منم هست دیگه...

    منم به مهد کودک اعتماد ندارم. راستش اصلا توی مهدای مختلف کار کردم. مطئنم ضررشون بیشتر از منفعتشونه. 
    معیارای زیادی لازم داره یه مهد خوب تا مهد کارامدی باشه که اونم باز جای آغوش مادر رو نمیگیره. 
    بچه تا سن سه سالگی بایییددد توی بغل مادر بزرگ بشه. در شرایط اضطرار فقط یک نفر خاص باید مراقب بچه باشه. اونم کسی که بوی بدنش شبیه بوی بدن مادر باشه و مهمتر از اون سبک تربیتیش منطبق با سبک تربیتی مادر باشه. 
    بهترین فر د مادر بزرگ مادری بچه ست. اینم واقعا مجبور شدیم...

    راستشو بخوای من حتی کار خونه رو هم اگر باعث سختی کشیدن بچه بشه حق الناس میدونم. چه برسه به کار بیرون. 
    اما همه اینا تا سن سه سالگیه یا خیلی بخوایم مراقبت کنیم تا هفت سالگی. بعد از اون میشه کار کرد. حتی کار بیرون از خونه. بعدشم چون باعث نارضایتی بچه و شوهر نشدیم، برکت کار بیشتر میشه. 

    شاغل شدن هم همچین آش دهن سوزی نیست. بودیم دیگه...

    پاسخ:
    خب یه مقدار شرایط من پیچیده تر از شماست پیچک جان ولی کلیت  ش آره...
    من اصلا مهد نرفتم و ندیدم و اطرافیانمم نذاشتن ولی چیزای بدی شنیدم اما دلیلم فقط شنیده هام نیست، با نظام فکری م جور نیست، بخاطر همینایی که شما گفتی و دلایل دیگه...

    یه سوال، از جایی اینو خوندی یا شنیدی؟ اینکه گفتی آغوش شبیه و به رنگ بوی آغوش مادر؟ 
    آخه منم همینطوری فکر می کنم


    برای شاغل شدن هم...
    راستش من قبلا یه رشته دیگه خوندم، ولی بخاطر اینکه اگر بناشد کاری بکنم خود کارم هم خدمت به خانواده م باشه و دلایل دیگه در همین جنس رشته مو عوض کردم
    حتی شغل رسمی که آزمون دادم با رشته قبلم و پذیرفته شدم رو استغفا دادم

    و درست اینه مرد باید در حد توانش و شأن زنش زن رو از لحاظ مالی تامین کنه
    و خیلیییی خوب میشه روزی برسه که زن برای کسب استقلال مالی مجبور نباشه کارهایی انجام بده که هزارتا مرد هم میتونن انجام بدن و کاره قائم به توان و رسالت اون زن نیست
    به نظر من زن اگر نقش همسرانه و مادرانه اش را پر رنگ ببیند، قطعاً هر شرایطی را به نفع اصول تغییر می دهد و بر همان مبنا برنامه ریزی می کند...

    به قول شما مهم این است که نمرۀ مادرانه اش کامل باشد.
    پاسخ:
    بله همینطوره ادم بر اساس اصول مبنایی ای که برای خودش تعریف کرده زندگیش رو میچینه...
    گاهی دیدم زن ها میفهمن رسالت شون رو ولی مرد فهیم باید کنارشون باشه که نیست و اونها راه خطا رو می رن که مالی تامین بشن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">