صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

جهاد تعاملی

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۳۲ ب.ظ

یه پسر دهه هفتادی، باهوش، خفن، دانشگاه شریفی، مومن، فکری، اعتقادات درسته، محکم و استخون دار از نظر معنویت و مردانگی؛ برای دوستی با داداشم نیاز دارم!

یه دخترددهه هشتادیه، شاد، پایه، درسخون و با اراده و نمازخون و محجبه و خیلی مهربون، برای دوستی با خواهرم نیاز دارم!

 

درحواست های عجیبیه

دنیا چرا اینطوری نیست؟

چرا آدم ها اینقدر درست نیستن که درستی رو صادر کنن از مملکت وحود خودشون به ممالک نیازمند وجود اطرافیانشون؟

 

من به چند خانواده ی محکم و درست و پاک و سالم و علمی و معنوی که بچه به سن بچم داشتخ باشن هم برای تعامل نیازمندم....

فامیل و همسایه خوبن، ولی کامل نیست حلقه تعاملات، بچه نیازمند تعاملات بیشتریه، هم سو با حق... این تعاملات بعضا توی برخی فامیلها نیست

 

توی دنیا غریب افتادیم همه...

  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۶)

علم و صنعتی‌ها رو دور ننداز خواهر. ما اینقدر ها هم به درد نخور نیستیم :))))))

پاسخ:
بخاطر اینکه هم دانشگاهی ش باشه و بتونه طرح دوستی بریزه گفتم شریف
حالا شما قصد جهاد تعاملی و رفیق شدن با برادر ما دارید؟

سلام. آگهی نیاز نیست! اولویت ها را باید درست کرد، معیارها را باید دقیق موشکافی کرد، لبخند زد، مهربانی کرد، جاهای درست را سرک کشید، زود دل نبست، زود دل نگسست، زود وا نداد، زود رها نکرد، زود قضاوت نکرد، گام به گام دنبال بر طرف کردن عیب ها بود، این غرور لعنتی را هم کمی کنار گذاشت... رفیق خودش پیدا خواهد شد!! نخ تسبیحی هست توی عالم... می دانید؟ اهلش به هم وصل خواهند شد...

 

 

 

+ گروه های جهادی خوبی دارند بچه های شریف... گروه های علمی خوبی هم... مسجد و هیأت فعالی هم... اساتید خیلی جالبی نیز! همچنین حوزه دانشجویی پویایی ... آدم هایی که کارهای فوق برنامه بسیار قشنگ و تر و تمیزی دارند می کنند... دقیقا کجا دنبال رفیق گشته اند و نبوده است؟!!

پاسخ:
سلام و رحمت الله و برکاته


برادرمن نگشته است
من دنبال رفیق برای او هستم
بدون خواست و اطلاع او
بدون اینکه او قبول داشته باشد کارم را


+حقیقت اینه که این ها که می فرمایید درسته و برای یکی مثل من که خودم برای خودم دنبال رفیق خانوادگی هستم به کار میاد
ولی برای وقوبرادرمتی که من برای برادرم، دنبال رفیق می گردم،  چون نگرانش هستم، دوست دارم دوستانی بهش وصل کنم که پیگیرانه بخوان باهاش دوست باشن... یکم فرق داره
یه چیزی توی مایه های جدب بسیج دوران کارشناسی مون🙈
که گروهی نقشه می کشیدیم که فلانی رو جذب کنیم و...
ولی جهادی تر، دلی تر، عمیق تر و دقیق تر


حرفم اینه که کاش بعضی ها قبول کنند دوست بشن برای اثرگذاری مثبت، برعکسش خیلی رایجه...


حالا اگر در شریف این جور جهادی ای می شناسید اسم و نشونی برادر را بدهم

بعلاوه اینکه نخ تسبیح رو بیشتر توضیح دهید لطفا... 

نه والا من اون صفات که شما نوشتید رو در خود نمی‌بینم :))

البته دارم سعی می‌کنم امسال خودم رو بکشونم تا شریف، تا قسمت چی باشه.

پاسخ:
ان شاء الله بهتر از این صفات بشوید
شریف رفتید ان شاء الله موفق باشید

سلام. 

1. منظور من این ه که انسان باید خودش و جهتگیری های خودش رو درست کنه سمت مقابلش پیدا می شه خودش. الا استثناهایی که برای امتحان اون بنده های ویژه خداست که انصافا امتحان سختی هم هست.

2. خوب باید بیشتر از خصوصیات برادرتون بگید تا خصوصیات دوستی که دوست دارید داشته باشه! بیشتر توضیح بدید تا اگر تونستم کمکی کنم.

3. من خودم شریف نیستم اما آشنا هستم تا حدی. متاسفانه این فضای غیر حضوری دشوار می کنه کار رو.

4. آقای دکتر تقوی از استادهای دانشکده فلسفه علم فوق العاده انسان خوب، با سواد، انقلابی، مومن و جذابی هستند. حاج آقا قاسمیان هم همینطور. از طریق حاج آقا قاسمیان و اطرافیانشون با جهادی های دانشگاه شریف حتما آشنا خواهند شد.

6. تو حوزه علمی هم که زیادند. جهاد دانشگاهی هست مرکز رشد هست و ...

5. یه خاطره هم بگم: روزی مادر یکی از آشناها برای دخترش چند خواستگار اومده بود که خیلی نمی پسندید به من می گفت که درباره شون بررسی و تحقیق کنم و باهاشون یه صحبتی داشته باشم. آدم های بدی نبودند اما از دید من عقیده شون درست نبود. یه چیزی مثل "اخلاق به جای دین" مثلا. حالا کاری به این ندارم. به اون مادر وقتی صحبت می کردم گفتم اینجوری اند اما مناسبند! قبول کنید. مادر گفت چرا؟ تو که می گی اینطوری اند. گفتم درسته. اما ما باید ببینیم چی در برابر چی. شما دختر خودت رو هم ببینی تو همین مایه ها فکر می کنه! نمی شه توقع داشت کسی با این طرز فکر همسر کسی مثل امیرالمومنین بشه که! 

 

 

نمونه ای از این نخ تسبیح: الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَ الْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ. خوبی خوبی رو جستجو می کنه و بدی هم بدی رو...

پاسخ:
سلام و رحمت

1ّ.هدف من از این کار دقیقا جهت دهی به برادرم هست، بدون اینکه او بفهمه، کسی که کمک میکنه هم باید هدف منو ندونه به نوعی باید اینا رو در مسیر هم قرار داد و کمک کننده بدونه که بناست طرح دوستی با یه انسان درون گرا بریزه برای اثرگذاری در او...
2. درون گراست، به شدت اهل مطالعه هست. اطلاعات علمی و سیاسی ش بالاست. درون گراست. دوستان کم و ارتباطات بسیار کمی داره.
3.نمی دونم کرونا کی تمام میشه، ولی توی همین شرایط میخوام کسی پیدا بشه
4. آقای قاسمیان در حوزه ی رشته ی ما یه اظهار نظرات نادرستی کردن که من خودم ازشون به دل گرفتم، ولیکن افراد اینچنینی اگر وقت داشته باشن که کاری که من میخوام انجام بدن و بسشنشناسمشون. من حضوری خدمتشون میرسم
5.میدونید هدف من اینه که غیر مستقیم عامل دوستی بشم، بار دوست شدن به گردن بزرگواری هست که می پذیرن...
6.خدا خیرتون بده، من میخوام جوری بشه که قبل از این اتفاق بد، با فرستادن دوستان خوب به سمت افرادی که دغدغه شونو دارم، کاری کنم که مهذه ی تسبیح ذکر بشن، طیب و طیبات بشن

معضل ما برا دوست خانوادگی

 

پاسخ:
بیا تهران حلش کنیم

اگه به همین راحتیه بیا شمال حلش کنیم😐

پاسخ:
من با شمال موافق م
ولی اینجا فعلا باید باشیم
انگار توفیق همجواری نداریم
اقلا در سفرها تشریف بیاورید درخدمت باشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">