صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

ترس هایم

سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹ ب.ظ

تربیت درست بچه کار واقعا سختیه یا من دارم وسط سوژه های آسیب دیده امید و خوشبینی م رو از دست میدم؟

 

 

 

+وای من به همون دلیلی که از ترسش پزشک نشدم، گرفتار شدم. ضعف درون منه، نه عالم...خدای من، من در این شب سیاه ره مقصود گم کرده ام، کوکب هدایت از گوشه ای برون آور برایم...

  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۱۱)

  • پیـــچـ ـک
  • هم سخته و هم آسونه.

    سخته به اندازه جهاد با نفس آسونه به اندازه رها کردن دنیا و پرداختن به خود...

     

    پاسخ:
    مفصل تر بگو
    مشکلات رو بگو
  • پیـــچـ ـک
  • مشکلات  عمده خوابه!😁😁

    همیشه خوابت میاد ولی باید به بچه برسی...

     

    تضاد مسئولیت هایی که داری و پیوستگیشون.

    مثلا مادرتازه بچه دار شده، هم باید به خوابش برسه، چون اگر نرسه شیرش خراب میشه. هم باید به تمیزی و نظافت برسه چون توی خونه بچه دار آلودگی نباید باشه یا مثلا لباس بچه زود چرک میشه و باید غذا هم درست بکنه چون اگه غذا درست نکنه شیرش کم و خراب میشه.

    تازه وقتی بچه به غذا بیفته یه سری هم برای بچه باید غذا درست بکنه 

    از طرفی از یه سنی بچه رسما آویزون مادره. 

    تازه این وسط باید به بابای بچه هم رسیدگی بشه.

    هرچقدرم بنده خدا درک داشته باشه، خب فقط همین جا خونه شه و یه نیاز هایی هست که فقط داخل خونه رفع میشه. یه روز صبوری، دو روز صبوری، بعدش صدمه میبینه.

     

    میشه گاهی کمک گرفت اما در نهایت نمیشه رها کرد و آزاد بود.

    تازه بچه بزرگ بشه این وضع یکم راحت تر میشه اما یه شکل دیگه ایه....رسما اخلال توی عملکرد روزانه ت ایجاد میکنن.

    خیلی باید خود دار بود در حدی که هیچ کس همیشه خود دار نیست و بالاخره رشته امور و عواطفش از دستش در میره.

     

     

    پاسخ:
    اینا که ...

    مسائل تربیتی، تعاملات و...

  • پیـــچـ ـک
  • تربیت؟

    اصلا بچه تربیت نمیخواد! خودتو تربیت کن. بچه میبینه تربیت میشه.

    همین

    پاسخ:
    آفرین حق روبا ادا کردی
    دقیقا همین سختش می‌کنه
  • پیـــچـ ـک
  • خب منم برای همین اون اول گفتم اندازه جهاد نفس سخته، چون دقیقا همینه. 

    میدونی چیزایی که به عنوان مهارت های فرزندپروری میگن چیه؟ در واقع مهارت ارتباط با فرزنده. که اونم یکم دقیق بشی و به بچه اجازه ابراز وجود بدیم و براش امنیت ایجاد کنیم 

    ، خودمون میفهمیم. تازه همشون در مورد همه بچه ها مصداق نداره. 

    مثلا مهارت های همسرداری مگه در مورد همه مردا یا زنا کارایی داره؟ آدما منحصر به فردن. فقط باید باهاشون دمخور بشیم و سعی کنیم بشناسیمشون.

     

    همراهی کردن با کسایی که برات مهمن. تن دادن به درخواست ها و نیازهای به حقشون. نترسیدن و الکی نترسوندن.

     

    اینا چیزای سختی نیست.

    پاسخ:
    همینا چیزای سختیه برای من حس میکنم
  • پیـــچـ ـک
  • فقط به طرف مقابلت اهمیت بده. نشون بده که برات اولویت داره.

    همین.

    پاسخ:
    توقع دیدن اثر متقابل از طرف مقابل رو چیکار میکنی؟

  • پیـــچـ ـک
  • این توقع رو دارم. ولی خب به نظرم بچه تا بچه ست قرار نیست این توقع رو جز با رشد سالمش، برآورده کنه...بقیه افراد نه...خیلی سخت‌گیرم.

    پاسخ:
    همسر؟
  • پیـــچـ ـک
  • و البته همسر هم از زیر تیغ سختگیریم رد نمیشه تا کله شو نبرم!😁👹👹☠️☠️☠️☠️☠️

    پاسخ:
    خدا به خیر کنه
    چه میکنی مثلا 
  • عباس زاده
  • سلام

    سخت نگیرید کلا

    گاهی دو بچه در یک محیط رشد میکنن اما کاملا باهم متفاوت هستند از نظر اخلاق و رفتار و ...

    پاسخ:
    سلام و رحمت

    بله این کاملا درسته

    نرس من از قصور ها و جهل ها و رشد نایافتگی های خودم هست
  • پیـــچـ ـک
  • به قول محمدحسین هی میگی هی میگی و برای حرفات دلیل میاری و بازم میگی و...

    جوون تر بودم کار به دعوا میکشید که الان عاقلتر شدم سر سنگین میشم.😁😁😁☠️☠️☠️☠️☠️

    پاسخ:
    به عبارت دقیق تر غر میزنی؟
    😂
    چقدر این تشخیص درست و انتخاب کنش و واکنش درست سخت میشه گاهی...
  • پیـــچـ ـک
  • آره سخت میشه....خیلی قبول دارم.

  • عباس زاده
  • سلام

    انسان کامل ائمه هستند

    تا جایی که میتونید تلاش کنید و باقیش رو بسپرید به خدا

    پاسخ:
    سلام و رحمت

    احسن عمل کردن امتحان ما هست
    نگران اینم

    توکل به خدا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">