صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

سحر خیزی

چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳ ق.ظ

سلام

دوستان کدوماتون سحرخیز هستید؟

چرا سحرخیزید؟

چکار میکنید که سحر بخیزید؟

در سحر چه خیزهایی بر می دارید؟

ما را آموزید راه و رسم خیز برداشتن در سحرگاهان.

سپاس

  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۱۷)

نه متاسفانه
پاسخ:
قصد دارم
درواقع چاره ای جز این ندارم که سحر خیز بشوم
دنبال راه رفتن ام
سحر خیزید و ما را علم چگونه سخر خاستن آموزید...
فکر کنم اراده ای قوی در امورات زندگی لازمه تا اراده برا برخاستن

فکر کنم خیلی رفتارها باید تغییر کند تا اذن دخول این ساعت های عزیز را بگیریم
پاسخ:
آره
شایدم اینطوری بشه
سحرخیزی یه برکت عجیبی داره که اگر یک مدت تجربه اش کنید دیگه حاضر نمیشید سحر ها رو بخوابید
بهترین زمان برای مطالعه نوشتن حفظ قرآن...
پاسخ:
خب چجوری مزه ش رو ببرم زیر زبونم
و دیگه اینکه عوامل موفق کننده در سحر خیزی چیه
عید سعید غدیر خم مبارک باد

سلام 

بنده هم در حال تمرین هستم که سحر خیز باشم کمی دارم موفق می‌شوم اصلا نسیم صبح روح آدم رو زنده میکنه
پاسخ:
سلام و رحمت الله
ممنونم
برشما هم مبارک باشه ان شاءالله
چجوری تمرین میکنید؟
میشه لطفا راه کارهای خودتون رو به من بگید
اینجوری که برنامه ریزی کنید شب ها زودتر بخوابید و صبح ها همت کنید تا زودتر بیدار شید. 
بعد یه مدت کوتاه بدن تنظیم میشه روی سحر خیزی. 


پاسخ:
مختصرو مفید
برنامه ریزی مهمیه
یکی نوشته بود که یه روز اومدیم سحرخیز باشیم، ساعت ۵ بلند شدیم ورزش کردیم، رفتیم کوه، برگشتیم ۱۱ بود، از خستگی گرفتیم تا ۵ عصر خوابیدیم 😅
پاسخ:
بامزه بود
ولی من جدی جدی دنبال راهکارم:|
:)
سلام
بزرگی می فرمود: تعقیبات نمازهایت را خوب رعایت کن(مثلا تعقیباتی که به حضرت امام توصیه کردند در روایت هم داریم: تسبیحات حضرت زهرا. سوره حمد. ایه الکرسی. ایه شهد الله.. ایه و من یتق الله.. سه تا توحید. سه تا صلوات. سه بار ایه و من یتق الله یجعل ..  )، شب ها قبل از خواب، با امام زمان حرف بزند. ان شاالله بعد از مدتی استقامت، خود به خود سحرها بیدار می شود و ادامه ماجرا..
می خیزانندش..
همه کمک از او باید گرفت والا که ما هیچیم.. حتی در پیمون راهی که باید برویم.

عیدتون مبارک الهی.. عیدی های خوب و رزقی وسیع بدهند بهتون الهی.
پاسخ:
سلام و رحمت الله
ممنونم
عالی بود
اجرتون با خدا
و عید شما هم مبارک باشه ان شاءالله
  • یـک مـعــلّـم . .
  • باسلام و عرض ادب، 
    و با تبریک عید غدیرخم؛
    من قبلاً یک مطلب مختصری، در این مورد نوشته‌ام؛
    امیدوارم مفید باشه:

    http://yon.ir/SHVDx
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله 
    ممنونم از شما
    برشما هم مبارک باشه ان شاءالله
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام 
    برای منم چالشه. بعضی وقتا خوبه، گاهی هم اصلا نمیشه
    شب زود خوابیدن
    و این که صبح بعد از نماز، خودمون مشغول یه کاری کنیم که به فعالیت بدنی نیاز داشته بشه. مثل پخت و پز. آخه به شخصه بشینم کتاب بخونم اون موقع خوابم میبره
    شب هم موقع شام، سعی کنیم سردی کمتر مصرف کنیم.
    صبح بلند شدن و سخت تر میکنه.
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    عالیه
    پس خیلی از من جلوتری شما
    منم درگیرشم
    ولی خوراک اثر داره
    خواب و میزانش تاثیر داره
    ورزش کردن هم میتونه موثر باشه
    ساعت خواب و بیداری رو باید نظم داد
    ساعت بدن هم منظم میشه
    ورزش هم به گردش خون در بدن کمک میکنه
    یکی از دوستان میگفت شیر شتر هم خواب رو کم میکنه
    پاسخ:
    سپاس از کمک تون
    من به شدت به این مقوله ی کنترل خواب محتاجم

    ببخشید دیر اومدم جواب بدم 
    شب ها سعی میکنم دیگه 7 شب به بعد چیزی نخورم و اخر شب ی پیاده رویی میکنم ، تقریبا خیلی بهتر شدم دیگه قبل 1 میخوابم، ولی قبلا میدیذی تا پاسی از شب بیدار بودم(لبخند) 
    صبحم نماز صب پامیشم سعی میکنم که نخوابم اگرم خوابم برد ساعت گذاشتم 8 دیگه پامیشم 
    طول روزم اصلا نمیخوابم حتی بقدر 5 دقیقه اصلا 

    پاسخ:
    سلام
    احسنت
    ولی با چه شیوه ای خودتونو بیدار نگه میدارید
    چون بیدار شدن یک مقوله ست
    و بیدار موندن مقوله ای مقوله تر😅
    کتاب میخونم قرآن گوش میدم یا قرآن میخونم همین که آفتاب زد هم دیگه نمیشه خوابید:))
    پاسخ:
    چه خوووب
    شام کم خوردن
    حجامت
    در طول روز کمی خوابیدن
    ورزش در طول روز
    از همه مهم تر داشتن یک انگیزه و اراده قوی
    پاسخ:
    تشکر
  • بانوی دی ماه
  • سلام شکرخدا مدتیه طلوع افتاب بیدارم 
    و دلییلشم برکت و نشاطیه که این ساعت داره و انقدر وقت ادم.وسعت پیدا میکنه که نگو...
    فقط مقاومت و مقاومت دربرابر خواب
    پاسخ:
    سلام و رحمت الله
    چه خوب
    منم درپی ابن توفیقات هستم
  • بانوی دی ماه
  • و نکته ی مهم دیگه ای که خدامنو ببخشه یادم رفت بگم از خدا خواستن که همت بیداری این لحظه رو به ادم بده
    پاسخ:
    تشکر
    ممنون
  • آقای بیدل
  • منم خیلی محتاج راه کارم توی این زمینه . شب رو جای گرم و نرم نخوابیدن شاید کمک کنه .
    پاسخ:
    آخه من با یه بچه کوچیک و یه عالمه کار و درس
    لاجرم به احیای سحرها توی زندگیم محتاجم
    و اگر صبح از کفم بره عملا روزم ضایع شده
    چون دیگه به خیلی کارام نمی رسم
    سحر یعنی ساعت چند؟ :دی
    پاسخ:
    نماز صبح به بعد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">