صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

جـانـَم بگیــر و صحبتِ جـانانه ام ببخـش

صحبتِ جانانه

"بســـمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم"

عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ

وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ

وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

بایگانی
آخرین مطالب

دل روشن

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۵ ب.ظ

یوسف مصری را دوستی از سفر رسید. گفت: جهت من چه ارمغان آوردی؟

گفت: چیست که تو را نیست و تو بدان محتاجی؟ الا جهت آن که از تو خوب تر هیچ نیست، آینه آورده ام تا هر لحظه روی خود را در وی مطالعه کنی.

چیست که حق تعالی را نیست و او را بدان محبّت است؟ پیش حق تعالی دل روشنی می باید بردن تا در وی خود را ببینید.


فیه ما فیه/مولاناجلال الدین بلخی


  • صحبتِ جانانه

نظرات  (۲۵)

  • خانم الفــــ
  • عالی...
    پاسخ:
    دمِ مولانا گرم با این اثر خوبش
    زندگی من زمانی دگرگون می‌شود که من دگرگون شوم
    پاسخ:
    حق گفتید
    الهی
    آن ده
    ک آن به
    پاسخ:
    الهی آمین

    یعنی همان خوش بین بودن به خدا ؟


    پاسخ:


    یعنی این:


    اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الاَْمانَ یَوْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ وَلابَنُونَ اِلاّ مَنْ اَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلیمٍ

    خدایا از تو امان خواهم در آن روزى که سود ندهد کسى را نه مال و نه فرزندان مگر آن کس که دلى پاک به نزد خدا آورد

  • عــ ـاکـ ـف ...
  • آدرستون،
    عآلیه....
    بسم رب ال ح س ی ن علیه السلام ....
    :)
    پاسخ:
    الحمدلله:)

    خوش آمد خواهر
  • ماهان هاشمی
  • بسیار عالی!

    درود بر شما! :)

    پاسخ:

    سلام بر شما
    سپاس


    خداقوت
    پاسخ:
    سپاسگزارم
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اصن این کاغذ دیواریات منو کشته

    یه زمانی عاشق مولانا بودم  اون موقع ها که جوون بودم و هوس جشنواره خوارزمی داشتم!!

    الان هم هستم ولی یکم به حافظ بیشترشده!!


    پاسخ:
    تو رو خدا نمیر ما تو رو زنده لازم داریم
    قهرمااااان
    :|

    :))
    مام عاشق هر دو بوده هستیم:)
    خوارزمی توفیق نشد، درسا زیاد بودن ولی مسابقات کشوری همه رتبه اول کسب کردیم رفت:)
    سلام
    دل را باید آنقدر به تکانیم تا کمی بلرزد و از خدا خشیه کند
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا برشما

    بله..

    با دل کارها باید کرد تا دوباره دل بشود
    سلام

    منتظر نظرات ارزشمند شما در این جا هستم:

    http://cultural-activity.blog.ir/post/2
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • ماسال نیوز
  • موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون
    چشم بینا می‌خواهد که آینه را نگاه کند و خود را ببیند!
    پاسخ:
    حق..
    حق..
  • جوان انقلابی
  • شهید مصطفی می گفت:
    اگر پرستش غیر از خدا مجاز بود، 
    علی را می پرستیدم.
    ان شاالله آیینه دار محبت حق یارتون
    ممنون از حضورتون
    پاسخ:
    ان شاءالله
    ممنون
    به همچنین شما
    بسم الله
    پیش حق تعالی دل روشنی می باید بردن تا در وی خود را ببینید.

    چقدر زیبا...
    پاسخ:
    خیلی زیبا...
    سلام
    از حضور شما در آسیاب و لطف تان متشکرم.
    نگاهی گذرا به وبلاگتان انداختم. به نظرم مطالب خواندنی فراوانی دارد که امیدوارم بتوانم کم کم بخوانم و بهره ببرم.
    صحبت جانانه به پیوندهای آسیاب افزوده شد.
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا برشما
    ممنونم
    خوش آمدید
    نظر لطف شماست
    ان شاءالله
  • ماسال نیوز
  • موفق باشید
    پاسخ:
    تشکر
  • منور الفکر
  • در این روزها
    که
    گلدان های شقایق می رسند از راه
    خاکی و با لبخندهای عزیزشان...
  • ُسجاد زاهد
  • و آیینه ای شکسته بهتر
    الله عند قلوب المنکسر
    پاسخ:
    خدارا شُکر...
    سلام علیکم
    به جهت حمایت از وبلاگ شهید مدافع حرم محمدحسین مرادی لطفا این وبلاگ را در جایی مناسب در پیوندهای خود قرار دهید
    منتظر حضور گرم و صمیمی شما در وبلاگ شهید هستیم
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکمو رحمت الله
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • خدایا دل مارو منور و سلیم قرار بده...
    پاسخ:
    الهی آمین
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • من اینو کپی کردم توتلگرام بذارم
    دیدم تهش نوشته فعلا نظرم اینه با ذکر منبع بذاری

    منم گفتم نظرت برا خودت :))
    و پاک کردم جمله آخرو و متنم رو فرستادم برای یک نفرِ خاص


    پاسخ:
    خوب کردی!
    آخه این مال مولاناست نه من:)
    دل حریم خداس باید پاک نگه داشته بشه
    پاسخ:
    حق...

    خدایا تو آنی که دانی و من چه گویم....
    پاسخ:
    حق!
    سلام
    گمونم بار اوله که اومدم وبلاگتون...
    اغلب کتابهام خونه پدرم هست... چون مستاجرم حمل و نقل هر دفعه شون سخته و ممکنه پاره بشن...
    اون کتابایی که بیشتر بهشون رجوع میکنم اغلب همراهم هستن و هر جا میرم با خودم میبرم...
    فیه ما فیه جز کتابایی هست که همیشه با خودم دارمش.... دوست دارم خوندنش رو...
    مطلب خوبی رو انتخاب کردید.... یاد این حدیث افتادم
    کنت کنزا مخفیا فاحببت ان اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف...
    یه جورایی با متن مرتبطه
    یا علی
     
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا برشما
    بله بار اله میزبان شمایم
    بسیار عالی:)
    ممنون از حضورتون
    بازم سر بزنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">